Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Gancewski Jan
(1)
Nowak Joanna Stanisława
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Sobczak Jan (1932- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(4)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(5)
Temat
Rodzina
(3)
Małżeństwo
(2)
Agresja
(1)
Aktywność ruchowa
(1)
Alkoholizm
(1)
Dyrektor szkoły
(1)
Dziewczęta
(1)
Genetyka
(1)
Instytucje totalne
(1)
Jakość życia
(1)
Jedynactwo
(1)
Kalifornijski Inwentarz Psychologiczny (CPI)
(1)
Klub abstynenta
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja językowa
(1)
Kuratorzy sądowi
(1)
Kwestionariusz Komunikacji Wewnątrzrodzinnej (FFAQ)
(1)
Mądrość
(1)
Młodzież
(1)
Ofiary przemocy
(1)
Parapsychologia
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawo
(1)
Probacja
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Płeć
(1)
Resocjalizacja
(1)
Rodzice a dzieci dorosłe
(1)
Role społeczne
(1)
Rozwój człowieka
(1)
Skala Postaw Rodzicielskich M. Plopy
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Teoria Zachowania Zasobów S. Hobfolla
(1)
Terapia neuropsychologiczna
(1)
Wychowanie muzyczne
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Wypalenie zawodowe nauczycieli
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zdrowy styl życia
(1)
Zmartwienia
(1)
Światopogląd
(1)
Żołnierz
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Człowiek a polityka
(1)
Człowiek a wyzwania cywilizacyjne
(1)
Człowiek a zagrożenia
(1)
Dysleksja a stres szkolny
(1)
Empatia a komunikacja interpersonalna
(1)
Europa
(1)
Internet a młodzież
(1)
Kształcenie nauczycieli a bezrobocie
(1)
Muzyka a rozwój dziecka
(1)
Młodzież a Internet
(1)
Młodzież a ekonomia
(1)
Młodzież a zagrożenia
(1)
Młodzież a zmartwienia
(1)
Młodzież a światopogląd
(1)
Resocjalizacja a indywidualizacja
(1)
Rosja
(1)
Sens życia a młodzież
(1)
Wojsko a stres
(1)
Wychowanie muzyczne a kształcenie pedagogów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Symbol UKD: 159.9-055.5
Bibliografia strony 431-452.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kazimierza Wielka - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. psych. 29406 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48836 (1 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24542 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 94(4):94(47+57)]"18/19"(061)
Materiały z konferencji, która odbyła się 4 i 5 maja 2004 r. w Mrągowie.
Tekst częśc. ros. Streszcz. ang., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Ostrowiec - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49213 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 431-452.
Zawiera: Rozdział I. Jakość życia w rodzinie: perspektywa teorii systemowej i teorii przywiązania. 1.1. Strukturalne własności rodzin. 1.2. Strategie i reguły. 1.3. Zadania i strategie rodziny. 1.3.1. Zadania i strategie dotyczące tożsamości. 1.3.2. Zadania i strategie dotyczące granic. 1.3.3. Zadania i strategie dotyczące utrzymania statusu. 1.3.4. Zadania i strategie kierowania spójnością rodziny. 1.4. Stres w systemie rodzinnym. 1.4.1. Strategie kierowania stresem w rodzinie. 1.4.2. Radzenie sobie ze stresem w systemach rodzinnych. 1.5. Modele funkcjonowania rodziny. 1.5.1. Modele strukturalne. 1.5.2. Model Kolowy Olsona. 1.5.3. Model Systemowy Beaversa. 1.5.4. Model McMastera. 1.5.5. Modele międzypokoleniowe. 1.5.6. Modele kulturowe. 1.6. Rozwój kompetencji małżeńskich i rodzinnych z perspektywy teorii przywiązania. 1.6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania. 1.6.2. Rozwój bliskich więzi w okresie wczesnego dzieciństwa. 1.6.3. Przywiązanie a podstawy rozwoju emocjonalno-społecznego. 1.6.4. Rozwój bliskich więzi w okresie dorosłości. 1.6.5. Romantyczna miłość a przywiązanie i płeć. 1.6.6. Struktura więzi w okresie dorosłości. 1.6.7. Romantyczne więzi a przywiązanie z perspektywy badań empirycznych.
Zawiera: Rozdział II. Z psychologicznych badań nad małżeństwami o różnym poziomie integracji. 2.1. Satysfakcja z małżeństwa - psychospołeczne uwarunkowania. 2.1.1. Płeć a satysfakcja w związku. 2.1.2. Intymność a satysfakcja ze związku. 2.1.3.Role społeczne (praca, dom) a satysfakcja z małżeństwa. 2.1.4. Równość w związku: realność czy fikcja. 2.2. Jakość związku małżeńskiego w świetle badań empirycznych. 2.2.1. Ryzyko dezintegracji związku małżeńskiego - perspektywa systemowa. 2.2.2. Motywy zawierania związku małżeńskiego przez partnerów z małżeństw trwałych i rozwodzących się. 2.2.3. Warunki udanego życia małżeńskiego w ocenie partnerów z małżeństwa trwałych i rozwodzących się. 2.2.4. Ocena jakości swojego życia małżeńskiego przez małżonków ze związków trwałych i małżonków rozwodzących się. 2.2.5. Poczucie winy za rozpad związku w ocenie partnerów rozwodzących się. 2.2.6. Małżonkowie rozwodzący się w świetle badań projekcyjnych. 2.2.7. Poczucie koherecji partnerów w związkach małżeńskich o różnej jakości. 2.2.8. Poczucie sensu życia partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.9. Hierarchia wartości partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.10. Style radzenia sobie ze stresem partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości. 2.2.11. Osobowość partnerów ze związków małżeńskich o różnej jakości w świetle badań kwestionariuszem NEO-FFI. 2.2.12. Satysfakcja ze związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem SNAP. 2.2.13. Osobowościowe uwarunkowania jakości związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem MMPI-2. 2.2.14. Satysfakcja ze związku małżeńskiego w świetle badań kwestionariuszem R. B. Cattella. (16 PF Fifth Ed.). 2.2.15. Religijność personalna małżonków a ich satysfakcja ze związku.
Zawiera: Rozdział III. Rodzice a rozwój dziecka. 3.1. Relacje rodzic - dziecko w ujęciu systemowym. 3.2. Pojęcie postawy rodzicielskiej. 3.3. Źródła postaw rodzicielskich. 3.3.1. Dziedzictwo z rodziny generacyjnej. 3.3.2. Zasoby małżonków a relacje z dziećmi. 3.3.3. Cechy podmiotowe dziecka. 3.3.4. Czynniki kulturowe a zaangażowanie rodziców w relacje z dziećmi. 3.4. Typologie postaw rodzicielskich. 3.4.1. "Opisowe" typologie postaw rodzicielskich. 3.4.2. Czynnikowe typologie postaw rodzicielskich. 3.5. Postawy rodziców a rozwój dzieci w świetle badań empirycznych. 3.5.1. Rodzice w percepcji dzieci w świetle badań projekcyjnych. 3.5.2. Poziom więzi z rodzicami a przystosowanie społeczne dzieci. 3.5.3. Postawy ojców a cechy osobowości ich dzieci. 3.5.4. Konstelacje postaw rodzicielskich a percepcji młodzieży. 3.5.5. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a rozwój osobowości jedynaków. 3.6. Metody badania relacji Rodzic - Dziecko. 3.6.1. Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy (wersja dla młodzieży). 3.6.2. Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy (wersja dla rodziców).
Rozdział IV. Poglądy młodzieży akademickiej na małżeństwo i niektóre ich uwarunkowania. 4.1. Związek małżeński w percepcji młodych ludzi. 4.2. Problem i metody badań. 4.3. Charakterystyka badanej grupy. 4.4. Związek małżeński w percepcji badanej młodziezy akademickiej. 4.4.1. Ogólne poglądy na temat instytucji małżeństwa. 4.4.2. Plany prokreacyjne studentów. 4.4.3. Preferowany model przyszłego związku małżeńskiego. 4.4.4. Podsumowanie. 4.5. Płeć psychologiczna jako moderator poglądów na małżeństwo. 4.5.1. Pojęcie płci psychologicznej. 4.5.2. Płeć psychologiczna w kontekście zachowań interpersonalnych. 4.5.3. Rozkład typów płci psychologicznej w badanej grupie studentów. 4.5.4. Płeć psychologiczna a ogólne poglądy na temat małżeństwa. 4.5.5. Płeć psychologiczna a plany prokreacyjne studentów. 4.5.6. Płec psychologiczna a preferowany model przyszłego związku małżeńskiego. 4.5.7. Podsumowanie.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej